خرید از سایت فری پیک ، دانلود از فری پیک ، اکانت freepik فری پیک ، دانلود فایل پرمیوم از سایت فری پیک ، دانلود رایگان از سایت فری پیک

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

چرا روابط محبت آمیز و پرورش دهنده برای رشد کودک مهم است

روابط کودکان نحوه نگرش آنها به جهان را شکل می دهد و بر همه زمینه های رشد کودک تأثیر می گذارد. کودکان از طریق روابط با والدین، سایر اعضای خانواده و مراقبان، دنیای خود را یاد می گیرند.

این به این دلیل است که روابط به کودکان اجازه می‌دهد خودشان را بیان کنند - یک گریه، یک خنده، یک سوال - و چیزی پس بگیرند - یک نوازش، یک لبخند، یک پاسخ. آنچه کودکان «بازمی‌گردند» به آنها اطلاعات بسیار مهمی در مورد اینکه دنیا چگونه است و چگونه در جهان عمل کنند می‌دهد - چگونه فکر کنند، بفهمند، ارتباط برقرار کنند، رفتار کنند، احساسات خود را نشان دهند و مهارت‌های اجتماعی را توسعه دهند.

به عنوان مثال، وقتی کودک شما غرغر می کند و شما به شیوه ای گرم، محبت آمیز و آرام پاسخ می دهید، به کودک خود کمک می کنید تا در مورد ارتباطات، رفتار و احساسات بیاموزد.

وقتی پاسخ می دهید، همچنین باعث می شوید فرزندتان احساس امنیت و آرامش کند و رابطه قوی بین شما دو نفر ایجاد می کنید. و زمانی که فرزندتان احساس امنیت می کند و به شما وابسته است، کودک شما به احتمال زیاد اعتماد به نفس لازم برای کشف دنیای خود را دارد.

روابط شما با دیگران
این فقط رابطه بین شما و فرزندتان نیست که رشد کودک را شکل می دهد. این همچنین روابط شما با دیگران است.

نحوه رفتار و ارتباط شما با افراد دیگر - برای مثال، شریک زندگی، اعضای خانواده، دوستان و مراقبانتان - به فرزندتان نشان می دهد که چگونه با دیگران باشد و چگونه رفتار کند.

همچنین به فرزند شما نشان می دهد که افراد دیگر در مقابل چگونه رفتار خواهند کرد. اگر کودک شما روابط مهربانانه و محترمانه ای را در اطراف خود می بیند، کودک شما یاد می گیرد که با دیگران مهربان و محترمانه رفتار کند.

چرا بازی برای توسعه و روابط مهم است
در سال های اولیه، راه اصلی یادگیری و رشد کودک شما از طریق بازی است.

بازی برای کودک شما سرگرم کننده است. همچنین به کودک شما فرصتی می دهد تا کاوش کند، مشاهده کند، آزمایش کند، مشکلات را حل کند و گاهی اوقات اشتباه کند.

رابطه شما به فرزندتان کمک می کند تا بیشترین بهره را از بازی ببرید. این به این دلیل است که تشویق شما به کودک شما اعتماد به نفس برای کشف، آزمایش و اشتباه می دهد. زمان زیادی که صرف بازی، صحبت کردن، گوش دادن و تعامل با شما می شود به کودک شما کمک می کند تا مهارت های کلیدی زندگی مانند برقراری ارتباط، فکر کردن، حل مشکلات، حرکت و بودن در کنار سایر کودکان و بزرگسالان را بیاموزد.

و وقتی با فرزندتان بازی می کنید، رابطه شما را تقویت می کند. گذراندن وقت برای بازی با هم پیامی ساده برای فرزندتان می فرستد - شما برای من مهم هستید. این پیام به فرزند شما کمک می کند تا بفهمد که چه کسی است و در کجای دنیا قرار دارد.

۲۲ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vali gholami

نجات دستپخت آشپزی

 

حواستان جمع باشد. بایستی دست پخت آشپزی خودتان را دگرگون کنید. برای اینکار می بایست دستور پخت های جدید و به روزی را در دسترس خودتان داشته باشید. دنیایی از اطلاعات آشپزی را می توانید در سایت آموزش آشپزی مشاهده نمایید. مرکز آموزش آنلاین آشپزی همیشه بهترین اطلاعات را به شما عزیزان منتقل خواهد کرد.

بهترین آموزش های کیک پزی از 1TouchFood

کیک ها انواع مختلفی دارند که می توان آموزش هر کدام از آنها را مجزا آموخت. یکی از بهترین کیک های آشپزی کیک سیب است. در اینجا به توضیحاتی درباره کیک خواهیم پرداخت.

کیک نوعی شیرینی است که منشا پیدایش آن به اروپا بر می گردد.  اگرچه باستان شناسان بر این باورند که کیک از زمان باستان وجود داشته است اما در حقیقت کیکی که دارای سه ویژگی شیرین بودن، سبکی و بافت اسفنجی باشد از میانه قرن هجدهم به وجود آمده است.

4 ماده اصلی کیک، آرد، کره و تخم مرغ می باشند که با گذشت زمان مواد دیگری طی آزمون و خطا های بسیار به پخت کیک اضافه شده اند. منشا اصلی کیک نان می باشد که تنها تفاوتی که کیک های آن زمان با نان داشت، حذف مخمر از دستور تهیه آن بود.

کیک سیب با 1TouchFood

مواد اصلی کیک سیب را آرد، تخم مرغ، سیب، شکر، شیر، وانیل، دارچین و گردوی خرد شده تشکیل داده است. ترکیب طعم دارچین با سیب و بافت این کیک طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این یک کیک مناسب برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی می باشد که از عطر فوق العاده ای نیز برخوردار است.

سیب موجود در این کیک سرشار از خاصیت و ویژگی درمانی برای بدن می باشد که از جمله خواص آن می توان به درمان درد مفاصل، تقویت کننده مغز، تنظیم فشارخون، جوان کنندگی پوست و درمان نقرس اشاره کرد. این کیک به روش های بسیار مختلفی در سراسر جهان تهیه می شود و جزء پراستفاده ترین کیک های میوه ای بشمار می رود‌.

طرز تهیه این کیک برخلاف کیک های دیگر در مقیاس بالا آسان می باشد و شما می‌ توانید با کمترین هزینه این کیک سیب را در خانه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه کیک سیب خوشمزه را همراه با نکات لازم برای پخت آن خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کیک باقلوا ترکی با 1TouchFood

باقلوا از جمله شیرینی های شربت دار و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد اما کیک باقلوا ترکی به همراه خمیر یوفکا در کنار محلبی طعم و عطر خاصی به آن می دهند. در کنار آن می توان به شیک و زیبا بودن این کیک مجلسی نیز اشاره کرد.

مواد لازم برای بخش کیک باقلوا ترکی

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر نصف لیوان
  • روغن مایع نصف لیوان
  • آب نصف لیوان
  • پودر نارگیل 1/5 لیوان
  • آرد کمی بیشتر از نصف لیوان
  • وانیل 1 پاکت
  • بیکینگ پودر 1 پاکت
  • گردوی خرد شده نصف لیوان
  • پسته خرد شده نصف لیوان

مواد لازم برای بخش محلبی کیک باقلوا ترکی

  • شیر 2/5 لیوان
  • آرد 2 قاشق غذاخوری
  • نشاسته 2 قاشق غذاخوری
  • شکر نصف لیوان
  • وانیل 1 پاکت
  • کره 1 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای بخش باقلوای کیک باقلوا ترکی

  • کره 100 گرم
  • یوفکا 20 عدد
  • پسته و یا گردو بسته به ذائقه

مواد لازم برای شربت کیک باقلوا ترکی

  • آب 2 لیوان
  • شکر 2 لیوان
  • آبلیمو چند قطره
  • چوب دارچین چند تکه

همانطور که در اینجا مشاهده کردید اینها تمام مواد لازم برای آموزش طرز تهیه کیک باقلوا ترکی است. حتما آموزش این کیک خوشمزه را مطالعه نمایید و آن را بیاموزید.

معرفی کیک ساده

یکی از پرطرفدارترین دسرها در سراسر جهان کیک می باشد که دارای هزاران هزار تنوع مختلف است و معمولا به عنوان یک عصرانه خوشمزه از آن یاد می شود. کیک ساده و اسفنجی، یکی از پرکاربردترین انواع کیک در صنعت شیرینی پزی جهانی می باشد که برای تهیه انواع کیک های مناسبتی از آن به عنوان پایه اصلی کیک استفاده می شود. کیک اسفنجی معمولا دارای عصاره وانیل است اما شما می توانید طبق نیاز و سلیقه خود، به آن انواع اسانس ها را اضافه کنید.

امروزه طرفداران کیک، علاقه مند هستند که خود کیک را در خانه درست کنند تا هم از مراحل آن لذت ببرند و هم از کیفیت آن مطمئن شوند. طرز تهیه این کیک بسیار ساده می باشد و شما می توانید با رعایت چند نکته کوچک و بکارگیری دقت کامل، آن را به سادگی در خانه آماده کنید.

کیک ساده از ترکیب آرد، شکر، تخم مرغ، شیر، وانیل، بیکینگ پودر و کره تهیه می شود و شما می توانید آن را با خامه فرم گرفته، مربا، مارمالاد، شکلات، پودر قهوه و … تزئین و سپس سرو کنید. با ما همراه باشید تا آموزش یک کیک وانیلی خوشمزه و اسفنجی را در خدمت شما عزیزان قرار دهیم.

تاریخچه کیک ساده

کیک در حقیقت نوعی شیرینی است که خاستگاه آن یونان باستان می باشد. حدود هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع)، مردم یونان به تولد دوباره خدای ماه یا همان آرتمیس اعتقاد داشتند و به همین منظور در روز ششم هر ماه جشن هایی برپا می کردند که در این جشن ها، کیک هایی با شمع های روشن که نماد روشنایی خدای ماه بود، سرو می شد.

البته باید اشاره کرد که کیک های آن زمان مانند تصور شما نیست و در حقیقت آن ها بیشتر مانند نان هایی هستند که با عسل شیرین شده و یا با مغزیجات مختلف تزئین شده اند‌. با گذشت زمان، وقتی که کریستف کلمب آمریکا را کشف کرد، دستیابی مردم یونان به منابع کاکائو و شکر زیاد شد و به همین دلیل پخت کیک پیشرفت های چشمگیری کرد و کیک ها به حالت امروزی درآمدند.

شما عزیزان می توانید آموزش کیک ساده خانگی را در مرکز آموزش آنلاین آشپزی مطالعه نمایید.

 

 

 

 

 

۲۱ فروردين ۰۱ ، ۱۷:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vali gholami

تفاوت بین کولیس دیجیتال و شماره گیر

کولیس دیجیتال در مقابل شماره گیری
انواع مختلفی از کولیس وجود دارد: دیجیتال، شماره گیری و ورنیه. ما از ورنیه صرف نظر می کنیم و تفاوت بین شماره گیری و دیجیتال را نشان می دهیم.

کالیپرهای صفحه از یک سیستم مکانیکی متشکل از یک قفسه و پینیون استفاده می کنند، یک مجموعه دنده در داخل نیز وجود دارد که صفحه را با افزایش یک هزارم اینچ (یا صدم میلی متر) حرکت می دهد. برای خواندن، "مهمترین" مقدار از قانون و مقدار کسری از شماره گیری خوانده می شود. نکته خوب در مورد کولیس صفحه این است که آنها از باتری استفاده نمی کنند و اگرچه ضد آب نیستند، حتی اگر مرطوب باشند به خوبی کار می کنند.

نقاط ضعفی نیز وجود دارد: اگر رها شوند، قفسه و پینیون می‌توانند از تراز خارج شوند (مخصوصاً در کالیپرهای ارزان‌تر) و کالیبراسیون مجدد آن دشوار است. خواندن آنها کمی سخت تر است و اغلب یا امپراتوری یا متریک هستند (اما نه هر دو).

کالیپرهای دیجیتال هیچ سیستم قفسه/پینیون/دنده ندارند. این باعث می‌شود که آن‌ها مقاوم‌تر از ضربه باشند که ما آن را دوست داریم (از آنجایی که کمی دست و پا چلفتی هستیم و چند بار کولیس را انداخته‌ایم).

کولیس های دیجیتال همچنین می توانند به راحتی از اینچ به میلی متر و پشت تبدیل شوند که ما واقعاً دوست داریم زیرا بسیاری از وسایل الکترونیکی ترکیبی هستند.

بنابراین چگونه یک کولیس دیجیتال بدون چرخ دنده کار می کند؟ به نظر می رسد که در زیر پوشش پلاستیکی 'خط کش' یک طرح مسی حکاکی شده است. قسمت کشویی دارای یک برد مدار با نوارهای نازک است که شبیه یک "شانه" است. شانه و لنت های مسی شبکه ای از خازن ها را تشکیل می دهند، دو صفحه رسانا که توسط پوشش پلاستیکی دی الکتریک از هم جدا شده اند. همانطور که شانه روی الگوی مسی می لغزد، ظرفیت بین صفحات تغییر می کند. اگر الگوها به طور دقیق حکاکی شوند، حتی تغییرات بسیار کوچک در ظرفیت را می توان با یک رابط آنالوگ (مانند تایمر RC یا نوسانگر) تشخیص داد.

این بدان معنی است که اگر دی الکتریک تغییر کند می تواند قرائت ها را خراب کند. به همین دلیل، کولیس های دیجیتال در صورت کثیف یا خیس بودن می توانند خوانش های پرش را نشان دهند.

۲۱ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vali gholami

بررسی انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها واحدهای پیش ساخته ای هستند که از دو روکش فولادی (خارجی و داخلی) و یک هسته عایق سازه ای بین آنها تشکیل شده است. هسته پانل عایق حرارتی و صوتی را تضمین می کند و به دلیل اینکه از پشم معدنی ساخته شده است، محافظت بالایی در برابر آتش ایجاد می کند. روکش های فولادی در برابر خوردگی محافظت می شوند و همراه با هسته، استحکام مکانیکی بالایی به پانل می دهند.

دیوار
ساندویچ پانل دیواری در روکش فولادی متداول ترین مصالح ساختمانی برای ساختمان های صنعتی، تجاری، کوباتور، اداری، ورزشی، کشاورزی و ساختمان های عمومی است. از ساندویچ پانل ها برای ساخت دیوارهای جداکننده، سقف و سایر پارتیشن ها در انواع مختلف ساختمان استفاده می شود.

سقف
از ساندویچ پانل سقفی (سطح خارجی به شکل ذوزنقه) برای ساخت انواع سقف با زاویه شیب کم یا متوسط استفاده می شود. ساندویچ پانل سقفی آرپانل به لطف پروفیل مناسب قفل ها دارای سفتی کامل در برابر نفوذ هوا، بخار و باران است. پانل های سقف به عنوان مواد سقف برای ساختمان های تولیدی، مراکز خرید، انبارها و ساختمان های کشاورزی-صنعتی استفاده می شود.

سردخونه
از ساندویچ پانل سردخانه در ساخت سردخانه، فریزر و سایر اشیاء در صنایع کشاورزی و غذایی استفاده می شود. آنها شامل دو روکش فولادی گالوانیزه و رنگ شده و یک هسته ساختاری از فوم PUR/PIR هستند. آنها با بالاترین پارامترهای حرارتی (ضریب انتقال حرارت بسیار کم U) مشخص می شوند، بنابراین آنها کاملاً شرایط لازم برای اطمینان از عایق حرارتی بالای دیوارها و سقف ها را برآورده می کنند. پانل های سردخانه در سبد محصولات ما می توانند از انواع مختلف روکش ساخته شوند که در هر مورد برای افزایش نیازهای بهداشتی و بهداشتی تنظیم می شوند. پروفیل ویژه قفل ساندویچ پانل و جزئیات فنی طراحی شده، دوام و استحکام بالای موانع حرارتی را تضمین می کند که ساندویچ پانل سردخانه را به محصولی ایده آل برای ساخت سالن ها و انبارهای مواد غذایی و کشاورزی تبدیل می کند.

گوشه
ساندویچ پانل های پیش ساخته گوشه ای که اصطلاحاً گوشه ها نامیده می شوند، ایجاد لبه های زیبایی شناختی معماری برای روکش ساختمان را تسهیل می کنند. مزیت اصلی گوشه ها بستن بدون استفاده از فلاشینگ است که باعث می شود عنصر تکمیل کننده سیستم های نما بسیار موثر و زیبا باشد.

۲۱ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vali gholami

توجه مثبت به کودک

توجه مثبت چیست؟

توجه مثبت روشی است که شما از کودک خود لذت می برید و رابطه خود را با او گرم می کنید از طریق:

  • به فرزندتان لبخند بزنید
  • برقراری تماس چشمی و استفاده از حالات چهره مراقب
  • نشان دادن محبت فیزیکی - برای مثال، در آغوش گرفتن فرزندتان
  • از کلمات برای جشن گرفتن و تشویق فرزندتان استفاده کنید
  • نشان دادن علاقه به علایق، فعالیت ها و دستاوردهای فرزندتان
  • چرا توجه مثبت مهم است

کودکان از بدو تولد به تجربیات و روابطی نیاز دارند که به آنها نشان دهد انسان های ارزشمند و توانمندی هستند که برای دیگران لذت می برند. توجه مثبت، واکنش‌ها و پاسخ‌های بزرگ‌سالان کلیدی به کودکان کمک می‌کند تصویری از ارزشی که دارند بسازند.

 

تصویر فرزند شما از خود در طول زمان با پیام های مثبت و محبت آمیز شما و سایر افراد مهم در زندگی فرزندتان ایجاد می شود. یک تصویر سالم از خود، نه تنها برای رابطه کودک شما با دیگران، بلکه برای اعتماد به نفس و رشد کودک شما در هنگام یادگیری جهان بسیار مهم است.

احساس امنیت و امنیت فرزند شما ناشی از تعاملات پاسخگو با شما و سایر مراقبان است. اگر وقتی کودکتان به سمت شما نگاه می کند به او لبخند بزنید یا وقتی کودکتان ترسیده یا نامطمئن است به او اطمینان دهید، کودک شما احساس امنیت و آرامش خواهد کرد. این به کودک شما هنگام کشف دنیای خود اعتماد به نفس می دهد.

نحوه نشان دادن توجه مثبت: همه سنین

راه های زیادی برای جلب توجه مثبت به فرزندتان وجود دارد. فعالیت‌های روزانه مانند تعویض پوشک، نظارت بر حمام کردن یا پیاده‌روی به مدرسه به شما امکان می‌دهد با فرزندتان به روش‌های معناداری ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، می توانید با در آغوش گرفتن و قلقلک دادن کودک نوپا در حالی که او را بعد از حمام خشک می کنید، توجه مثبت داشته باشید. یا می توانید در حالی که با هم تلویزیون تماشا می کنید، دست خود را دور فرزندتان بنشینید.

مهم نیست که فرزندتان چه سنی دارد، کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید هر روز انجام دهید تا پیام ویژه و مهم بودن فرزندتان را بفرستید. مثلا:

  • به فرزندتان نگاه کنید و لبخند بزنید.
  • به کاری که فرزندتان انجام می دهد علاقه نشان دهید – از فرزندتان بخواهید در صورت امکان در مورد آن به شما بگوید.
  • وقتی فرزندتان با شما صحبت می کند، توجه کنید و به دقت گوش دهید.
  • برخی از تشریفات خانوادگی خاص را ایجاد کنید که می توانید با هم به اشتراک بگذارید.
  • زمانی را برای بودن با فرزندتان اختصاص دهید و کارهایی را که با هم دوست دارید انجام دهید.

وقتی فرزندتان مهارت جدیدی را امتحان می‌کند یا برای چیزی تلاش می‌کند تحسین کنید - به عنوان مثال، "این یک نقاشی واقعاً زیبا است!" از کجا یاد گرفتی کی از سایه زنی استفاده کنی؟

همچنین راه هایی وجود دارد که می توانید به کودکان در سنین مختلف توجه مثبت نشان دهید.

۲۰ فروردين ۰۱ ، ۱۳:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
vali gholami