بهترین اتوهای بخار برای انواع لباس ها

با گذشت زمان، فناوری پیشرفت کرده است وشرکت های لوازم خانگی پیوسته در حال بهبود و افزایش کارایی لوازم خانگی هستند.با افزایش برندها و مدل های اتوبخار تصمیم برای خرید بهترین اتو نیز سخت تر شده است.اگر قصد خریدن اتو را دارید توصیه می کنم تا پایان مقاله را با دقت مطالعه فرمایید.   اتو چیست؟ اتوی بخار برقی (مانند مواردی که در اینجا توصیه می شود) یک آهن معمولی است که از سوراخ های سطح مسطح خود بخار ساطع می کند، اما آهن مولد بخار به یک مخزن بزرگ با دیگ بخار متصل می شود که به سرعت آب را گرم می کند. فشار بخار این بدان معناست که وقتی ماشه را روی اتو فشار می دهید، انفجارهای قوی بخار از آب داخل مخزن تولید می شود. این ها در از بین بردن چین و چروک های سرسخت بسیار خوب عمل می کنند، اما برای استفاده روزمره در خانه ، اتو ژنراتورهای بخار حجیم، سنگین، گران قیمت هستند و ذخیره آنها تقریباً غیرممکن است.   اتوهای بخار کلاسیک باید به اندازه کافی برای استفاده روزمره خانگی قدرت داشته باشند و قبل از برداشتن چین و چروک، بخار را برای مرطوب کردن و شل شدن پارچه خارج کنند.

حال به این می پردازیم یک اتوی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در مقاله زیر به بررسی بهترین ویژگی هایی که باید در اتو بخار جستجو کرد می پردازیم

میزان بخاردهی

برخی از اتوها خروجی بخار را ارائه می دهند، به این معنی که بخار ثابت است در حالی که برخی دیگر بخار شات را ارائه می دهند که برای خلاص شدن از چین و چروک های سفت و سخت، کاربر باید دکمه ای را برای شلیک شدید بخار فشار دهد. همه این ها به سلایق مشتری بستگی دارد.

جنس کفی اتو

جنس کفی اتو باید به گونه ای باشد به راحتی روی انواع پارچه ها بلغزد یا سر بخورد. هم چنین بهتر است به گونه ای باشد که بتواند روی دکمه ها و زیپ ها را پوشش دهد. سوراخ های موجود روی کفی نیز باید به صورت مناسبی قرار داشته باشند تا فرایند اتو زنی راحت تر و سریع تر انجام شود.  

فناوری ضد مقیاس

از تجمع آهک (که می تواند به اتو و لباس شما آسیب برساند) جلوگیری می کند. این باعث می شود اتوشما بیشتر دوام بیاورد و مخصوصاً برای افرادی که در مناطق سخت آب زندگی می کنند مفید است. اگر در شهرهایی زندگی می کنید که آب آن منطقه سخت هست حتما به این نکته توجه کنید.  

ویژگی های ایمنی

بسیاری از اتوها به طور خودکار، اتو را هنگامی که از آن استفاده نمی کنید یا در صورت خراب شدن خاموش می کند، از وحشت "آیا من آهن را خاموش کردم؟" جلوگیری می کند.  

بی سیم

اتوهای بی سیم نیاز به نزدیک بودن یک پریز برق را نادیده می گیرند و به کاربر اجازه می دهند بدون نگرانی در مورد سیم های درهم پیچیده اتو کند. هم چنین از این اتوها می توانید به عنوان اتوبخار مسافرتی استفاده نمایید.  

وزن

اتوی سبک باعث درد بازو نمی شود. اتویی را انتخاب کنید که به نظر می رسد از نظر چسبندگی و ارگونومی از آن لذت ببرید. این کار را کمی سخت می کند. وزن اکثر اتوهای بخار معمولی حدود 1.5 کیلوگرم است.  

ظرفیت مخزن آب

برای جلوگیری از اضافه شدن وزن اضافی، به دنبال یک مخزن کوچک باشید (اگرچه آنقدر کوچک نباشد که مدام مجبور به پر کردن آن باشید).  

زمان گرم شدن سریع

سرعت داغ شدن بخار آهن بخشی از راحتی آن است. بسیاری از مشتریان در انتخاب برند تردید دارند که کدام برند بهتر است. در ادامه به این موضوع می پردازیم کدام برند بهتر است فیلیپس یا تفال

اتو بخار فیلیپس یا تفال؟

امروزه علاوه بر تنوع در برندهای گوناگون، تنوع بسیاری در مدل های یک برند وجود دارد. این موضوع خرید لوازم خانگی را سخت تر می کند. فیلیپس (PHILIPS)و تفال (TEFAL)دوتا از بهترین برندهای اتوبخار هستند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو برند بپردازیم.   قبل از مقایسه فیلیپس (PHILIPS) و تفال(TEFAL) بهتر است ویژگی های اتوبخار موردنظرتان را انتخاب کنید و سپس به انتخاب برندها بپردازید. ابتدا به بررسی ویژگی های پایه ای اتوبخار می پردازیم.

ویژگی های پایه ای اتوبخار

  • هر اتوبخاری باید قابلیت ایستادن عمودی بدون پخش حرارت را داشته باشد
  • تنطیمات دما برای انواع مدل پارچه ها در اتوبخار ضروری است
  • اتوبخار باید دارای ترموستات باشد که دما را در درجه موردنظر نگه دارد
  • سیم یا کابل اتوبخار باید مقاوم در برابر حرارت باشد
  • اتوبخار باید مجهز به دکمه دستی برای تنظیم افشاندن بخار باشد

 

ویژگی های پیشرفته تر برای مقایسه ی دو برند فیلیپس و تفال

  • مجهز به کابل های جمع شونده جهت استفاده و نگهداری آسان
  • جنس کفی عالی جهت جلوگیری از اصطکاک اتو با پارچه
  • خاموش شدن اتوماتیک وار هنگامی که اتو روی پارچه حرکت نمی کند جهت جلوگیری از سوختن لباس ها
  • دارای قابلیت رسوب گیر جهت جلوگیری از تشکیل آهک
  • دارای قابلیت اتوزنی در حالت ایستاده
  • مجهز به سیستم ضد قطره جهت جلوگیری از خیس شدن لباس ها
  • مجهز به دکمه تنظیم میزان بخار

 

انتخاب برند تفال و فیلیپس

علاوه بر توجه به ویژگی ها ی پیشرفته به برخی دیگر ازموارد نیز باید توجه کنید.

  1. کیفیت محصول
  2. قیمت
  3. میزان مصرف برق
  4. ضمانت نامه
  5. خدمات پس از فروش
  6. جنبه های ایمنی
  7. وزن اتو
  8. بدون سیم
  9. کیفیت محصول

کیفیت اتوبخار را از میزان بخاری که ایجاد می شود و مدت زمانی که چین و چروک ها از بین می روند می توان دریافت. هم چنین ازمشاوره نمایندگی ها و تعمیراتی ها بی بهره نمانید.

  1. قیمت

حتما قبل از خرید اتو بودجه ای برای خرید در نظر داشته باشید. با توجه به قیمت و ویژگی های موردنظر انتخاب اتوبخار راحت تر می شود. توصیه می کنم اگر از آن دسته افرادی هستید تمایل زیادی به عوض کردن لوازم خانگی از جمله اتوبخار دارید، حتما لازم نیست اتوبخارهای گران قیمت و مدرن را خریداری نمایید. شما می توانید اتوبخارهای ارزان قیمت تر را در طرح و رنگ های مختلف تهیه نمایید.

  1. میزان مصرف برق

یکی از موارد مهم در هنگام خرید توجه به میزان مصرف برق می باشد. بسیاری از لوازم خانگی هستند که هنگام مصرف انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند. هر چقدر میزان مصرف برق کمتر باشد، مرغوبیت کالا افزایش می یابد.

  1. ضمانت نامه

به گارانتی های شرکتی و ضمانت نامه فروشگاه ها قبل از خرید توجه نمایید. با ضمانت نامه خرید امنی را تجربه خواهید کرد. البته اگر کالای مورد نظرتان اصل باشد گارانتی به محصول تعلق می گیرد. امروزه تعمیرکالاهای فیک بسیار سخت می باشد و این کالاها به زودی خراب می شوند.

  1. خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش از الزامات خرید لوازم خانگی می باشد. با خدمات پس از فروش می توانید با قیمت کمتر اتوبخارها را در صورت نیاز تعمیر کنید یا قطعات موردنیاز را ارزان تر تهیه نمایید.

  1. جنبه های ایمنی

امروزه در انواع اتو بخارها جنبه های ایمنی رعایت شده است. برای نمونه اگر اتو بعد از 1 دقیقه بدون حرکت بماند خاموش می شود و از آتش سوزی جلوگیری می کند.

  1. وزن اتو

برای بسیاری از خانم ها مهم است وزن اتو کم باشد تا به راحتی بتوانند اتوبخار را استفاده کنند. اتوبخارهای سنگین ممکن است مچ دست بانوان را آسیب بزنند. البته ظرفیت میزان آب هم باید مناسب باشد تا مجبور نباشید اتو را مکررا پر کنید.

  1. اتوبخار بدون سیم

مشتریان بسیاری با سیم اتوبخارها مشکل دارند. برای نمونه هنگام اتوزنی ممکن است سیم اتو کوتاه باشد. امروزه اتوهای بدون سیم و مسافرتی وجود دارد که کار را راحت تر کرده است و می توانید این اتوها را با خود حمل کنید.       قبل ازخرید اتو لازم است بدانید اتوبخار موردنظر شما شامل چه ویژگی هایی باشد. هر دو برند فیلیپس و تفال برندهای شناخته شده در لوازم برقی خانگی هستند و اتوبخارهای با کیفیت با انواع امکانات تولید می کنند. حتما قبل از خرید اتوبخار مورد نظرتان مشخصات فنی از قبیل وزن اتو، میزان مصرف برق و قیمت آن ها را با هم مقایسه کنید و در نهایت بین دو برند معروف فیلیپس و تفال انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

در نهایت تمامی اتوها جهت از بین بردن چین و چروک ها استفاده می شود اما چه بسا بهتر است در هنگام خرید اتوبخار دقت نماییم و محصولی باکیفیت عالی انتخاب نماییم. هرگز فریب تبلیغات را نخورید و سریع اقدام به خرید اتوبخار نفرمایید. اتوی مورد نظر شما باید با دوام باشد و صفحه کفی آن به خوبی گرم شود تا عمل از بین بردن چروک ها سریع تر و راحت تر انجام شود. دو برند معروف تفال و فیلیپس از کیفیت و قدرت مناسبی برخوردارند و انتخاب شما فقط بستگی به ویژگی ها و رنگ و قیمت دارد. هم چنین شما می توانید ازنطرات مشتریانی که این اتوبخارها را تهیه نموده اند آگاه شوید. فروشگاه اینترنتی خانگی لند با ارائه بهترین مدل های اتوبخار تفال و فیلیپس در خدمت شماست. در فروشگاه اینترنتی خانگی لند شما می توانید علاوه بر مشاهده مشخصات فنی و ویژگی های انواع اتو بخار، از نظرات کاربران نیز بهره مند شوید.